0% Complete
|
ورود به سامانه
|
ثبت نام
صفحه اصلی
/
icemd2024
طراحی و شبیه سازی یک موتور سنکرون رلوکتانسی در کلاس بازدهی IE4
نویسندگان :
محمد آبشاری
1
منصور رفیعی
2
1- دانشگاه شهید بهشتی
2- دانشگاه شهید بهشتی
کلمات کلیدی :
طراحی ماشین،موتورهای AC،موتور سنکرون رلوکتانسی،کلاس بازدهی IE4،تلفات موتور،استانداردIEC
چکیده :
در این مقاله، یک موتور سنکرون رلوکتانسی بر اساس قاب استاندارد IEC90L و کلاس بازدهی IE4 طراحی و شبیهسازی شده است. در ابتدا متناسب با کلاس بازدهی تعیین شده میزان تلفات مجاز برای این موتور محاسبه میشود. بر اساس این مقدار تلفات سعی شده است موتوری با بیشترین توان خروجی در دسترس قرار گیرد. به منظور رسیدن به یک موتور بهینه از نظر توان خروجی و ضریب توان، از یک سیستم بر واحد پارامتری برای آنالیز موتور استفاده شده که در آن پارامترهای ساختار هندسی موتور بر اساس ورودیهای طراحی ( میزان تلفات مسی و بارگذاری مغناطیسی) تعیین میشود. در ادامه بر اساس این مدل پارامتری و بازه مجاز تغییرات پارامترهای بر واحد، مشخصات موتورهای در دسترس از نظر ساختار و پارامترهای عملکردی خروجی پایش شده و مدل نهایی موتور انتخاب میشود. و در پایان بر اساس مدل نهایی انتخاب شده، شبیه سازی المان محدود انجام میشود و نتایج آن با آنالیز طراحی موتور مورد بررسی قرار میگیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Fault diagnosis modeling of permanent magnet motors: inter-turn short circuit (ITSC) faults
Reza Heibati - Ramin Alipour-Sarabi - Seyed Mohammad Taghi Bathaee
Three-Dimensional Thermal Analysis of a Rotor-Excited Axial Flux Switching Permanent Magnet Machine by Computational Fluid Dynamics Method
Pedram Dehgosha - Ali Zarghani - Hossein Torkaman - Aghil Ghaheri
3D FE modeling and calculation of electromagnetic torque and eddy current loss in the end region of large synchronous generators
Moein Farhadian - Farshad KIANI - AmirAbbas Vahaj - Hamed Tahanian
A New Hybrid Y-Type Rotor Topology for High-Performance Coaxial Magnetic Gear
Mojtaba Malakooti Khaledi - Seyed Ahmadreza Afsari Kashani
A data-driven load shedding method based on generative adversarial networks considering missing data and unlearned fault
Nazanin Pourmoradi - Sasan Azad - Mohammadtaghi Ameli
Sensorless Control of Synchronous Reluctance Motors Based on Newton-Raphson Iteration Algorithm
Behnam Nikmaram - Mahdi S. Mousavi - Zahra Khalaji - S. Alireza Davari - Jose Rodriguez - Mehdi Fazeli
آنالیز عددی و تحلیلی جداساز لرزه ای برای ترانسفورماتورهای قدرت
سعید بیگدلی - سعید نصیری
Optimum Selection of Distribution Transformers for Tropical Regions Considering Thermal Aging
Hossein Amini - Mohammad Hamed Samimi - Amir Abbas Shayegani Akmal
Torque Profile Optimization of New Hybrid Reluctance Motor Using DOE Response Surface Methodology
Mohammad-Ali Mahmoudpour - Ali Harooni - Mojdeh Hossein Nejadi - Aghil Ghaheri - Ebrahim Afjei
Reducing Switching Losses in Brushless DC Motor Drive System by a Novel Soft Switching Inverter
Alireza Saffar Bahari - Esmael Fallah Choulabi - Seyed Hamid Shahalami
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.4.2