0% Complete
صفحه اصلی
/
The 4th International Conference on Electrical Machines and Drives
طراحی و شبیه سازی یک موتور سنکرون رلوکتانسی در کلاس بازدهی IE4
نویسندگان :
محمد آبشاری
1
منصور رفیعی
2
1- دانشگاه شهید بهشتی
2- دانشگاه شهید بهشتی
کلمات کلیدی :
طراحی ماشین،موتورهای AC،موتور سنکرون رلوکتانسی،کلاس بازدهی IE4،تلفات موتور،استانداردIEC
چکیده :
در این مقاله، یک موتور سنکرون رلوکتانسی بر اساس قاب استاندارد IEC90L و کلاس بازدهی IE4 طراحی و شبیهسازی شده است. در ابتدا متناسب با کلاس بازدهی تعیین شده میزان تلفات مجاز برای این موتور محاسبه میشود. بر اساس این مقدار تلفات سعی شده است موتوری با بیشترین توان خروجی در دسترس قرار گیرد. به منظور رسیدن به یک موتور بهینه از نظر توان خروجی و ضریب توان، از یک سیستم بر واحد پارامتری برای آنالیز موتور استفاده شده که در آن پارامترهای ساختار هندسی موتور بر اساس ورودیهای طراحی ( میزان تلفات مسی و بارگذاری مغناطیسی) تعیین میشود. در ادامه بر اساس این مدل پارامتری و بازه مجاز تغییرات پارامترهای بر واحد، مشخصات موتورهای در دسترس از نظر ساختار و پارامترهای عملکردی خروجی پایش شده و مدل نهایی موتور انتخاب میشود. و در پایان بر اساس مدل نهایی انتخاب شده، شبیه سازی المان محدود انجام میشود و نتایج آن با آنالیز طراحی موتور مورد بررسی قرار میگیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
A transfer learning based CNN for dynamic security assessment with small datasets and unknown data
ساسان آزاد - Nazanin Pourmoradi - Mohammad Taghi Ameli
کاهش ریپل گشتاور در درایو ماژولار موتور سنکرون آهن ربای دائم سنکرون دوازده فاز با سیم پیچی دوبل استاتور
داوود ملکی - ابوالفضل حلوایی نیاسر
Development of an LPM for flow distribution and windage analysis in electric machines
Ali Zadehkafi - Ehsan Mohammadian - Mohammad Bagher Mahaki
Advancing Electric Vehicle Motor Design Optimization - Overview of a Novel Approach for Fault Characterization
Jawad Faiz - Mohammad Mahdi Nassiri
The effect of Stator/Rotor Bifurcations on a PMaSynRM Torque Ripple
Ahmed Sultan - Seyed Ehsan Abdollahi - Sayyed Asghar Gholamian
Voltage Harmonics Reduction in WRSGs: A Multi-Objective Approach Using Surrogate Modeling with Enhanced Damping
Ali Amini - Farshid Mahmouditabar - Nick J. Baker - Abolfazl Vahedi
ارائه یک ساختار جدید سیمپیچ جهت کاربرد شارژر بیسیم خودروی برقی
سید محمود موسوی - عباس غایبلو
A Comparative Study on the Performance of Battery Impedance Models in State-of-Charge Estimation
Mohammad Mahdi Gholami - Alireza Rezazadeh
A Comprehensive DOE-Optimization Method of Coaxial Magnetic Coupling for Aircraft Applications
Fariba Farrokh - Aghil Ghaheri - Ebrahim Afjei
Transformless Single-Switch Buck-Boost DC-DC Converter with Inverted Output Voltage
Ali Sarikhani - Hossein Torkaman - Milad Babalou
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.3