0% Complete
صفحه اصلی
/
The 4th International Conference on Electrical Machines and Drives
کنترل تحملپذیر خطا در درایو ماژولار موتور سنکرون آهن ربای دائم سنکرون دوازده فاز با سیم پیچی دوبل استاتور
نویسندگان :
داود ملکی
1
ابوالفضل حلوایی نیاسر
2
1- دانشگاه کاشان، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
2- دانشگاه کاشان، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
کلمات کلیدی :
کنترل تحملپذیر خطا (FTC)،قابلیت اطمینان،درایو،موتور PMSM دوازدهفاز،اینورتر پل H،کنترلکننده تناسبی- رزونانسی
چکیده :
این مقاله، به کنترل تحملپذیر خطای یک موتور PMSM دوازدهفاز با سیمپیچی دوبل استاتور در کاربرد سیستم پیشرانه یک شناور زیرسطحی میپردازد. هر فاز استاتور این موتور از دو سیمپیچ همراستا و مقابل به هم نسبت به مرکز استاتور تشکیل شده است. جهت حداکثر نمودن قابلیت اطمینان محرکه، از ساختار ماژولار در طراحی موتور و سیستم محرکه آن استفاده گردیده است، به نحوی که هر سیمپیچ استاتور امکان تغذیه از یک اینورتر تکفاز پل H مجزا را دارد و کنترل اینورترهای هر فاز با میکروکنترلر مستقلی انجام میشود. با وقوع خطا و از دست رفتن یک یا چند فاز، با اعمال روش کنترلی مناسب، موتور بازهم قادر به تولید گشتاور با حداقل ریپل میباشد. برای این منظور، دامنه و فاز برخی فازهای سالم موتور، به نحو مناسبی اصلاح میگردند. با توجه به ساختار ماژولار سیستم موتور و محرکه، کنترل هر فاز در دستگاه ساکن مربوط به خود آن فاز انجام میگردد. همچنین برای کاهش اثر هارمونیکهای مراتب بالا در ولتاژ ضدمحرکه هر فاز، از روش تزریق جریان هارمونیکی و رگولاتورهای جریان شبه تناسبی – رزونانسی بهره گرفته میشود. تحلیلها و عملکرد روش کنترل تحملپذیر خطای ارائه شده، در حالات مختلف وقوع خطا، با شبیهسازی نرمافزاری در سیمولینک صحهگذاری میگردند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
A Finite Element Based Design Optimization Tool for Large Synchronous Generators
Farshad Kiani - Hamed Tahanian
Fault diagnosis modeling of permanent magnet motors: inter-turn short circuit (ITSC) faults
Reza Heibati - Ramin Alipour-Sarabi - Seyed Mohammad Taghi Bathaee
Low-Cost Semi-Hard Material in High-Speed 6/2 Switched Reluctance Motor For Eliminate Torque Dead-Zone and Torque Enhancement
Aydin Yousefi Javid - Alireza Sohrabzadeh - Hossein Torkaman
Dynamic Modeling and Identification of Brushless Aircraft Generating System
Kamila Heshmati
A Novel Multi Output/Input Magnetic Gearbox
Ali Hosseini-Fard - Seyed Hamid Shahalami - Esmaeil Fallah Choolabi
A Field-Oriented Internal Model Control Method for Brushless Doubly-Fed Induction Machines
Hamidreza Mosaddegh-Hesar - Xiaodong Liang - Hossein Abootorabi Zarchi - Mohammad Ali Salahmanesh
Comparative Performance Analysis of Constant and Variable DC Bus Current CSI-Fed PMSM Drive in a Wide Range of Speed and Torque
Hossein Azizi moghaddam - Amirhossein Ramezankhani
بررسی گشتاور ژنراتور سنکرون در شرایط خطای همگامسازی خارج از فاز
امید برفی - علیرضا سبوحی - ابوالفضل واحدی
Finite Element Analysis of a New High Torque Density Inter-Modular Permanent Magnet Motor with Flux Barriers in the Stator
Mohammad Afrank - Mohammad Amirkhani - Ehsan Farmahini Farahani - Mojtaba Mirsalim
Reverse Rotor Pole Construction in Axial-Field Flux-Switchnig PM Machine with High-Torque and Low-Cogging Torque
Hamid Ebrahimi - Hossein Torkaman - Alireza Sohrabzadeh - Alireza Jaferian-Fini - Hamid Javadi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.3