0% Complete
صفحه اصلی
/
The 4th International Conference on Electrical Machines and Drives
کنترل تحملپذیر خطا در درایو ماژولار موتور سنکرون آهن ربای دائم سنکرون دوازده فاز با سیم پیچی دوبل استاتور
نویسندگان :
داود ملکی
1
ابوالفضل حلوایی نیاسر
2
1- دانشگاه کاشان، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
2- دانشگاه کاشان، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
کلمات کلیدی :
کنترل تحملپذیر خطا (FTC)،قابلیت اطمینان،درایو،موتور PMSM دوازدهفاز،اینورتر پل H،کنترلکننده تناسبی- رزونانسی
چکیده :
این مقاله، به کنترل تحملپذیر خطای یک موتور PMSM دوازدهفاز با سیمپیچی دوبل استاتور در کاربرد سیستم پیشرانه یک شناور زیرسطحی میپردازد. هر فاز استاتور این موتور از دو سیمپیچ همراستا و مقابل به هم نسبت به مرکز استاتور تشکیل شده است. جهت حداکثر نمودن قابلیت اطمینان محرکه، از ساختار ماژولار در طراحی موتور و سیستم محرکه آن استفاده گردیده است، به نحوی که هر سیمپیچ استاتور امکان تغذیه از یک اینورتر تکفاز پل H مجزا را دارد و کنترل اینورترهای هر فاز با میکروکنترلر مستقلی انجام میشود. با وقوع خطا و از دست رفتن یک یا چند فاز، با اعمال روش کنترلی مناسب، موتور بازهم قادر به تولید گشتاور با حداقل ریپل میباشد. برای این منظور، دامنه و فاز برخی فازهای سالم موتور، به نحو مناسبی اصلاح میگردند. با توجه به ساختار ماژولار سیستم موتور و محرکه، کنترل هر فاز در دستگاه ساکن مربوط به خود آن فاز انجام میگردد. همچنین برای کاهش اثر هارمونیکهای مراتب بالا در ولتاژ ضدمحرکه هر فاز، از روش تزریق جریان هارمونیکی و رگولاتورهای جریان شبه تناسبی – رزونانسی بهره گرفته میشود. تحلیلها و عملکرد روش کنترل تحملپذیر خطای ارائه شده، در حالات مختلف وقوع خطا، با شبیهسازی نرمافزاری در سیمولینک صحهگذاری میگردند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی یک ساختار میکرو نیروگاه آبی مستقل از شبکه برای کاربردهای توان پایین
علی عباسی نیا - روح الله فدائی نژاد
Sensorless Control of Synchronous Reluctance Motors Based on Newton-Raphson Iteration Algorithm
Behnam Nikmaram - Mahdi S. Mousavi - Zahra Khalaji - S. Alireza Davari - Jose Rodriguez - Mehdi Fazeli
تعیین تعداد برجستگی بهینه در رتور ریزالور رلوکتانس متغیر لولهای با استفاده از روش مدار معادل مغناطیسی
فاطمه زارع - فرید توتونچیان
Stator structural analysis of an in-wheel permanent magnet electric motor for sports utility vehicle (SUV) via multi-physics procedure
Saeed Rostami - Mohsen Nikfar
Novel preprocessing and data augmentation method for bearing fault diagnosis
Mohammad Mahdi Montasseri - Jawad Faiz - Farbod Parvin - Ahmad Kalhor
Performance Evaluation of Variable Reluctance Linear Resolver Based on the Hybrid Model Across a Wide Velocity Range
Roozbeh Gholizadeh-Miankoh - Zahra Nasiri Gheidari - Farid Tootoonchian - Hashem Oraee
Development and Provision of a Novel Infrastructure for Electric Machine Thermal Management
Omid Mahdavi Keshavar - Ehsan Mohammadian - Morteza Feizbakhshi
A Comparative Analysis of Two Different Types of Permanent Magnet Motors with Outer-Rotor Structure for Direct Drive Applications
Amir Ebrahimi Shohani - Mohammad Ardebili - Karim Abbaszadeh
Calculation of the Air-Gap Field Distribution in Surface-Mounted Permanent-Magnet Synchronous Motors Using the Finite Difference Method
Ali Jamali-Fard - Mojtaba Mirsalim
Total Stator Copper Loss Calculation in large Synchronous Generators with Hybrid Modeling
AmirAbbas Vahaj - Hamed Tahanian
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.2