0% Complete
صفحه اصلی
/
The 3rd International Conference on Electrical Machines and Drives
تشخیص عیب میله شکسته در موتورهای القایی سهفاز با تحلیل سیگنال شار پراکندگی بیرونی در حوزه زمان
نویسندگان :
علیرضا قائم پناه
1
فرهاد حق جو
2
علی مصلی نژاد
3
1- Shahid Beheshti University Tehran, Iran
2- Shahid Beheshti University Tehran, Iran
3- Shahid Beheshti University Tehran, Iran
کلمات کلیدی :
عیب میله شکسته،شار پراکندگی بیرونی،نقاط عبور از صفر،عیب خروج از مرکز،سرچ کویل
چکیده :
استفاده از شار پراکندگی بیرونی برای تشخیص عیب در موتورهای القایی سهفاز، به دلیل مزیتهایی مانند استفاده از حسگر ارزان، ساده بودن اجرا و مهاجم نبودن روش، در سالهای اخیر مورد توجه زیادی بوده است. در مقالههای منتشر شده در این زمینه، از تحلیل مولفه های شعاعی یا محوری شار پراکندگی بیرونی در حوزه فرکانس یا فرکانس- زمان برای عیبیابی استفاده شده و ویژگیهای حوزه زمان این سیگنالها مورد بررسی واقع نشده است. در این مقاله، روش جدیدی برای تشخیص عیب میله شکسته در موتورهای القایی سهفاز قفس سنجابی، با استفاده از محاسبه اختلاف زمان بین نقاط عبور از صفر متوالی در مولفه شعاعی شار پراکندگی بیرونی، پیشنهاد شده است. منحنی تغییرات این اختلاف زمانها، در حالت سالم و عیب میله شکسته، کاملا از هم متمایز هستند. زمانی که سیگنال شار پراکندگی بیرونی در حوزه فرکانس تحلیل میشود، عیب خروج از مرکز دینامیک میتواند به اشتباه نمایانگر عیب میله شکسته باشد. این در حالیست که با استفاده از روش پیشنهادی، میتوان عیوب میله شکسته و خروج از مرکز دینامیک را به سادگی از هم تفکیک کرد. آزمایشها با استفاده از یک موتور القایی سه فاز، 3 اسب بخار 4 قطب انجام شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Performance Comparison of Predictive Functional Speed Controller Based on Extended State and Sliding Mode Disturbance Observers
Ahmadreza Karami-Shahnani - Mohammad Shokrani - Karim Abbaszadeh - Reza Nasiri-Zarandi
Design and Optimization of Electromechanical Actuators for Aerospace Applications
Mehmet C. Kulan - Farshid Mahmouditabar - Nick J. Baker
A Multi-objective and Multi level Optimization of IPMSM Case Study Dynamometer
Ali Amini - MohammadSadegh KhajueeZadeh - Abolfazl Vahedi
A Novel Multi Output/Input Magnetic Gearbox
Ali Hosseini-Fard - Seyed Hamid Shahalami - Esmaeil Fallah Choolabi
تعیین تعداد برجستگی بهینه در رتور ریزالور رلوکتانس متغیر لولهای با استفاده از روش مدار معادل مغناطیسی
فاطمه زارع - فرید توتونچیان
Dynamic Energy Management for EV-Integrated Grids Using Reinforcement Learning
Mahnaz Izadi - Behnam Zaker - Saeed Izadi
A Comparative Study of Foucault Brake System to Consider the Effect of Disc Shape and Material for Increasing Eddy Current Loss and Braking Torque
Hamed Nazifi - Alireza Namnabat - Aref Doroudi
Design and Performance Analysis of a Novel Modular Multilevel Converter Cell for Enhanced Voltage Levels and Power Quality in Medium-Voltage Motor Drives
Sadegh Parsa - Karim Abbaszadeh
Detail Design and Analysis of a Phase Shift Full Bridge Converter with ZVS in wide range for Electrical Vehicles Application
Alireza Saeedi - Karim Abbaszadeh - Mohammadreza Toulabi - Erfan Rezapanah
A Numerical Method for Prediction of Standard Partial Discharge Test Performance of An Open-Ventilated Dry-Type Transformer at Design Stage
Mohammad Qumi - Mahdi Kazemiun - Mehdi Vakilian
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.3